Drytech: Bærekraftstraineen som endret alt

– Vi synes at bærekraft var litt vanskelig å tyde i vår verdikjede og arbeidshverdag. Alt dette endret seg da bærekraftstraineen Emma kom inn Monica Mathiassen, Business Developer & Key Account Manager i Drytech Drytech produserer merkevarene real turmat og real field meal Hver dag til alle døgnets timer over hele verden spises Drytechs turmat […]

ASKO NORD AS: Bærekraft er konkurransekraft

– For oss innebærer bærekraft at vi tar etiske, sosiale og miljømessige hensyn i alt vi foretar oss. Grete Ovanger, adm.dir, ASKO NORD AS ASKO NORD AS Forsyner Nord-Norge med matvarer for over 4 milliarder hvert år. ASKO NORD AS er en grossist som sørger for at butikker, restauranter, hotell, barnehager, sykehus, forsvaret med flere […]

KSAT: De unge søkerne forventer bærekraftsfokus

FREMSTR

Som høyteknologibedrift har KSAT et kontinuerlig behov for å rekruttere folk med mange ulike typer spesialkompetanse. Therese Kristiansen, HR Manager, KSAT kSAT tilbyr satelittdata som lar verden ta beslutninger på rett grunnlag For å gjøre dette, har KSAT en rekke basestasjoner nærmest fra pol til pol. Skalaen på KSAT arbeid er imponerende. Dataene som tas […]

Perpetuum: Bærekraft er muligheter

-En kritisk suksessfaktor for vår videre utvikling er tilgang på unge nyutdannede talenter som kan gå foran, inspirere, utfordre og finne muligheter for både vår bedrift og samfunnet innen bærekraft.​ Johan Barlindhaug, FoU- og prosjektsjef Perpetuum https://vimeo.com/641496607 Perpetuum betyr evighet. Det er et navn som forplikter. Visjonen er å håndtere avfall i et evig kretsløp […]

Maritim Sveiseservice: Bærekraft er det vi skal leve av de neste 40 årene.

– Fokuset på reduksjon av utslipp i maritim sektor gjør at våre kunder blir ettergått av myndigheter og egne kunder. Det gjør at vi må være bærekraftig selv. Men det åpner også nye store muligheter og markeder for oss. Roar Karlsen, eier og daglig leder Maritim Sveiseservice AS På et fartøy brukes diesel til å […]