- Vi synes at bærekraft var litt vanskelig å tyde i vår verdikjede og arbeidshverdag. Alt dette endret seg da bærekraftstraineen Emma kom inn
Monica Mathiassen, Business Developer & Key Account Manager i Drytech
Drytech produserer merkevarene real turmat og real field meal
Hver dag til alle døgnets timer over hele verden spises Drytechs turmat på fjelltopper, polare ekspedisjoner, av soldater, maratonløpere, av helsepersonell i flyktningeleirer og familier på helgetur.
For en matvareprodusent som Drytech, handler bærekraft om mange deler av verdikjeden. Fra ingredienser til produksjonsmåter, energibruk, transport og distribusjon.
moderne konsumenter stiller krav om bærekraft
Det skjer en endring i Norge, Europa og verden: Forbrukere, næringsliv og samfunn stiller krav og forventninger om at deres verdikjede og produsenter driver bærekraftig. – For å møte våre egne og samfunnets bærekraftsmål må vi utvikle hele organisasjonen. Det stiller mange krav til oss som matprodusent, sier Mathiassen.
For drytech er bærekraft også konkurransekraft
i norge og verden
Drytech konkurrerer i nasjonale og internasjonale markeder og eksporterer sine produkter til over 20 land. -For oss er bærekraft også i høyeste grad konkurransekraft. Ikke minst gjelder dette leveranser til de internasjonale markedene. Der vi ser at de er svært opptatt av ting som for eksempel råvarenes opprinnelse, etikk, matsvinn, matsikkerhet og hvordan våre produkter produseres, avslutter Mathiassen.
nye tanker fra unge hoder er gull verdt
Ikke bare for Drytech, som fikk uvurderlig hjelp av sin bærekraftstrainee – men vi hører også det samme fra mange andre bedrifter. Reisen mot bærekraft vil være krevende, men den skaper også store muligheter for oss i nord. Og da trengs unge flinke hoder som ser mulighetene som ligger i bærekraft for bedrifter og samfunn.
Drytech produserer merkevarene real turmat og real field meal
Hver dag til alle døgnets timer over hele verden spises Drytechs turmat på fjelltopper, polare ekspedisjoner, av soldater, maratonløpere, av helsepersonell i flyktningeleirer og familier på helgetur.
For en matvareprodusent som Drytech, handler bærekraft om mange deler av verdikjeden. Fra ingredienser til produksjonsmåter, energibruk, transport og distribusjon.
moderne konsumenter stiller krav om bærekraft
Det skjer en endring i Norge, Europa og verden: Forbrukere, næringsliv og samfunn stiller krav og forventninger om at deres verdikjede og produsenter driver bærekraftig. Fra kortreiste råvarer til energibruk i produksjonen, matsvinn, emballasje og transportlogistikk for å nevne noe.
For drytech er bærekraft også konkurransekraft
i norge og verden
Drytech konkurrerer i nasjonale og internasjonale markeder og eksporterer sine produkter til over 20 land. -For oss er bærekraft også i høyeste grad konkurransekraft, sier Monica Mathiassen i Drytech. Ikke minst gjelder dette leveranser til de internasjonale markedene. Der vi ser at de er svært opptatt av ting som for eksempel råvarenes opprinnelse, etikk, matsvinn, matsikkerhet og hvordan våre produkter produseres, avslutter Mathiassen.
nye tanker fra unge hoder er gull verdt
Ikke bare for Drytech, som fikk uvurderlig hjelp av sin bærekraftstrainee – men vi hører også det samme fra mange andre bedrifter. Reisen mot bærekraft vil være krevende, men den skaper også store muligheter for oss i nord. Og da trengs unge flinke hoder som ser mulighetene som ligger i bærekraft for bedrifter og samfunn.